Mitt liv som nybliven arbetslös



Halluu!

"Då va de dags..."

Tänkte för första gången sedan min mörka tid i mellanstadiet, följa strömmen, och starta upp en sån där omtalad blogg!
SÅ, med tanke på att idag är min första dag som öppet arbetslös, så tyckte jag att idag är en fantastisk dag att börja på.



För att snabbt presentera mitt liv där jag står idag så krävs endast några rader, och jag ska göra mitt bästa med att göra dom så korta som möjligt..

Mitt namn är Lisa, kallas Maxi o Lajjsa av olika förvirrande anledningar, fyller 19 år i dagens nuvarande månad och:
Igår, den 9 Juni 2008, tog jag studenten med HR3F placerat i pannan!
Och med en totalt slutkörd kropp full med skoskav, ett huvud som dunkar av smärta och stämmband som vägrar funka, så kan jag lungt berätta, att igår va absolut den bästa dagen i mitt liv! (Än sålänge förhoppningsvis!)
Jag sprang ut på trappan med tårar i ögonen, ett 100% lyckorus flödande genom kroppen och skrek så jag trodde mina lungor skulle explodera.
Men ni som själva tagit studenten vet ju vad jag pratar om, och ni som än inte kommit dit än...Släppa allt och bara lev!
Bästa rådet jag kan ge..
Jag andas för min familj och mina vänner som alla vet jag hade gjort vad som helst för dom.
Familjen består förresten av mamma(omtänksam, överbeskyddande och full av skratt), pappa(flummig, lätt orolig och gör sitt bästa för att hålla kvar i den personen han va innan) och självklart Syrran med sin blivande man(är som nyförälskade även fast det gått 7 år sen dom blev tsm, gör allt för en och finns ingen annan man kan skratta mer med).(inkl. Lucky & Molle, voffsingarna)
 Dock bor syrran o mannen inte här hemma tsm med oss andra.. Utan bestämde saj för att flytta in i huset mitt emot vårt egna. (vilket har både sina positiva & negativa sidor..)
Iaf, mer fakta (onödig för dom flesta) kommer välla under tiden som orden rinner på här...

Så, tanken va iaf, att jag inte ska berätta om första dagen i ettan lr första gången man började med simlektioner.
Neh, jag tänkte mer berätta från punkten då 1/3 av livet slutar,  dvs, barn/ungd.-livet, och den andra delen börjar, dvs, ungd./vuxen-livet!


Välkommen till min verklighet berättad för er..
Novice to life, thats how to live it!


Godnatt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0