Vill tillbaka till precis då

Rensade datan på gammalt skit som bara tar plats..
Hittade en text jag skrev på någon svenskauppgift förra året..
Jag minns den mycket väl..
Jag läste upp den med mina skor avtagna, och kommer ihåg hur jag tittade på Eric till min vänster..
Han såg allvarlig ut med en tom blick mot tavlan bakom maj..
Min svenskalärare satt till min höger..
Hon log och hennes ögon blänkte till..



Tänk egentligen vad bara en liten text kan få en att minnas! Haha! :)






. När en värld faller i sömn, vaknar en annan upp till liv .


Det kan vara pojken på andra sidan gatan, flickan som matar fåglarna i parken, mannen som säljer rosor på torget, damen i det lilla fönstret, det kan vara du eller jag.
Oavsett vem, så upplever vi nog drömmen om att vara älskad som hemlighetsfull.

Den önskan om att bli något eller någon.
Bli sedd.
Bli hörd.

En önskan om att få vara den vi verkligen är på en plats där det finns fler än dig själv.

Drömmer gör vi alltid, vaken eller i sömn.
Men tyvärr finner de flesta det lättare att leva sitt liv i en dröm.
Sovandes.

Tungt andandes på en mörk och stilla plats.

Där vi inte blir dömda, inte misstolkade.
Vi blir bara älskade och sedda.
På en plats, tillsammans med den vi älskar, en dröm.
Med eller utan det vi förevigt kallar, "verklighet"...

Lj.-07 10 30-


Kommentarer
Postat av: Lina

Kommer ihåg den så väl som igår..en helt underbar text är det :)

2008-08-22 @ 00:20:28
Postat av: Carolina

Vad bra den var :)

2008-08-22 @ 11:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0