Bröllop, är det dagens "Fylletomte"?

Så, dagens fråga är..

"Varför gifter sig folk?"




Jag har redan fått några emot och några för.
Själv tycker jag att bröllop är bland det vackraste man genomgår i livet.
Dock, har jag suttit o funderat på just VARFÖR folk gör det..
Och som Victor själv sa:
"Måste jag gifta mig med tjejen bara för att bevisa att jag älskar henne lr?"
Så vad svarar man på de lixom?
Efter lite funderingar kom jag fram till detta:
"Folk vet att man kan inte garantera att en begagnad bil håller länge.. Ändå köper folk begagnade bilar.
Folk vet att man inte kan garantera att ett förhållande håller länge.. Ändå gifter saj folk.
Detta, båda, antagligen för att folk lever på att hoppas på mirakel om att båda punkterna ska hålla så länge som möjligt..
Man chansar helt enkelt.."



Så varför lägger folk ner tusen TUSENtals pengar på denna "chansningen"?



KOM IGEN FOLK!?
Ända sen mamma o pappa berättade för en att Tomten,
faktiskt är en halvfull inhyrd gubbe, från området någonstans,
som behövde tjäna en extra hundring till julrean dagen därpå,
så måste ju man få fortsätta in i livet med NÅGON tradition att tro på ska hålla?
Så varför inte då tro på det folk kallar så varmhjärtat: "Giftemål"
(BTW, mina föräldrar räknas inte in i den gruppen som "hyr in fylletomtar"
eftersom Tomten här är lide helig såå..Tack till päronen! :) <3 )



Bröllop:
Jag älskar, alla léenden.
Jag älskar, alla tårfyllda ögon.
Jag älskar, alla människor uppklädda från topp till tå.
Jag älskar, brudens lyckliga ögon.
Jag älskar, mannens blick när hans blivande brud intar mattan med långsamma steg...
Jag ÄLSKAR bröllop!
Dock, något som kanske borde poängteras, så har jag ju aldrig faktiskt VARIT på ett bröllop.. än..
Men varrå då?
Allt ser ju så jävla bra ut på film..?
Så jag hoppas helt enkelt på att verkligheten inte ligger långt ifrån filmens värld..



Siss, jag hoppas innerligt att ditt bröllop kommer bli allt du vill ha det till!
Och kanske ännu bättre!
För det finns ingen annan som förtjänar det bättre än du o Johan! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0