..saknar dagarna med daj..

Himma på sängen igen..

Så, med en stekandes sol i ögonen och ipoden i öronen på högsta volym,
lämnade jag Robins hus och vandrade mot tåget..


Saken är bara såhär,
det finns en gräns..
Inom alla förhållanden, vänner som familj,
så finns det gränser..
Jag har tänkt väldigt mycket på just detta dom senaste dagarna..
"Men jag älskar daj allt för mycket för att ge upp det vi har,
jag är villig att förändra maj,
villig att stå för mitt kasst,
men det krävs också att jag kan lita på att jag får något tillbaka.
Jag är redo att bli.. maj..
Är du?"
Älskar daj Pappa.. <3


Det finns en annan människa som alltid varit en hjälte i mina ögon..
När jag va runt 13-14 år lr något,
så sa min gammelmorfar alltid,
"Lisa, när jag fyller 100, då ska vi ha en gigantisk fest och du och jag ska skåla med en god snaps för första gången.."
...
Han blev 96 år..
Han va inte bara min bästa vän..
Utan han va allas bästa vän..
Idag, skulle han fyllt 98 år och vi åkte alla till hans grav för minnesstund.
Folk pratade runt omkring mitt huvud.
Men jag kunde inte ta ögonen lr tankarna ifrån hans gravsten..
Det va när när solens sken tog tag i den inristade stjärnan ovanför
hans namn och lös upp hela hans grav som det slog maj..
"Det är 2 år tills 100.."
Det va då jag bestämde maj..
Jag ska anordna, min gammelmorfars 100 åriga födelsedagsfest!
Och fest ska det bli!
Snapsen ska bli av..
Jag lovade ju faktiskt honom.. :)
2010, året för honom. <3


Nu ska jag snabbt slänga maj in i duschen och sen åka hem till min älsk.
Soooofie såklart! :)


Ha en goodie dag allihop!
(Vill dessutom bara passa på att säga ett stort tack till alla som hjälpt maj hela dagen..)
Ni får min värld att gå runt! <3

Kommentarer
Postat av: michelle.

saknar han något så fruktansvärt mkt, vill bara att han ska komma tillbaks! =(<3

2008-08-05 @ 17:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0